Tilitoimistopalvelu tarjouskilpailussa

Osallistuin viime viikolla koulutukseen nimeltään ”Näin voitat tarjouskilpailun. Tilitoimistoyrittäjänä tiedän, että kilpailu asiakkaista on kovaa, ja että meidän pitäisi erottuja muiden tilitoimistojen joukosta eduksemme. Erottuminen ei riitä, asia pitää osata viestittää asiakkaille oikein. Se onkin se vaikein haasteemme.

Tilitoimistoyrittämiseni alkutaipaleelta asti olen pitänyt tärkeänä sitä, että aidosti huolehdimme asiakkaistamme. Näin meillä myös tehdään. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakkaamme lakisääteiset velvoitteet hoituvat täsmällisesti, asiakkaillemme ei lankea ylimääräisiä veroja, ja että verotarkastuksen yllättäessä asiakkaillemme ei lankea yllätyksellisiä veroja.

Ongelmamme tarjouskilpailutilanteessa onkin usein se, että asiakas kiinnostuu edellä esitetyistä argumenteista vasta, kun jokin ongelmista on osunut kohdalle. Tällöin ollaan jo myöhässä, koska asiakas on jo joutunut maksumieheksi Verohallinnon suuntaan. Toisaalta vuosien vaihtuessa asiakas ei välttämättä edes tiedä, että on maksanut veroja suunnittelun puutteen vuoksi enemmän kuin olisi ollut välttämätöntä, tai että verotarkastajan saapuessa yritystä odottaa ikävä lisävero.

Toivoisinkin, että tilitoimistoasiakkaat vaatisivat parempaa palvelua tilitoimistoiltaan. Hyvään tiilitoimistopalveluun kuulu se, että asiakasyrityksen tulos on oikein joka kuukausi, asiakas tietää hyvissä ajoin maksettavan arvonlisäveron määrän, tilinpäätös valmistuu viimeistään kahden kuukauden kuluessa tilinpäätöksestä, ja että tilitoimisto reagoi aktiivisesti ja neuvoo asiakasta myös tilanteissa, jolloin asiakas ei osaa pyytää apua.

Nämä asiat yritän jalkauttaa jatkossa myös tarjouksiimme ja näin erottua kilpailijoistamme saadaksemme uusia tyytyväisiä asiakkaita kumppaneiksemme.

Laadukkain tilitoimistoterveisin
Tiina Raatikainen

Avainsanat: , , , , , ,

Kategoria: Blogi